Μεγάλων διαστάσεων 206 χ 345 πίνακας του Ρουμπενς που αποτελεί δραματική αναφορά στον Τριαντακονταετή πόλεμο που ξέσπασε το 1618 στην Ευρώπη και τέλειωσε δέκα χρόνια μετά την δημιουργία του έργου. Ανατέθηκε στον καλλιτέχνη το 1637 και τέλειωσε ένα χρόνο μετά. Το παρήγγειλε στον πατριώτη του Φλαμανδό ο Φλαμανδός ζωγράφος Γιούστους Σούτερμανς ο επίσημος προσωπογράφος των Μεδίκων. Συνοδεύετο από επεξηγηματική επιστολή του θέματος.
Απεικονίζεται η Αφροδίτη μάταια να προσπαθεί να συγκρατήσει τον Αρη που στην επέλασή του ανατρέπει όλες τις θετικές όψεις της κοινωνίας ,την ομορφιά ,την νεότητα, την αγάπη και τις τέχνες. Ο Αρης παρακινείται από τις Ερινύες (Furiae) των Ρωμαίων και αφήνει έρημη την Ευρώπη που παρουσιάζεται σαν χήρα που θρηνεί.
Οι θαμποί τόνοι του φωτός διακόπτονται από ξαφνικές λάμψεις, που τονίζουν με χρυσές αντανακλάσεις το δέρμα της θεάς και των ερωτιδέων. Με την πλάγια πρόσπτωση του φωτός που αλλού αραιώνει αλλού πυκνώνει ο ζωγράφος εισάγει την αίσθηση της κίνησης στη σύνθεση. Ο πίνακας από τους κληρονόμους του Σούτερμανς παραχωρήθηκε στο μεγάλο δούκα Φερντινάντο και σήμερα εκτίθεται στο Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία.
Απεικονίζεται η Αφροδίτη μάταια να προσπαθεί να συγκρατήσει τον Αρη που στην επέλασή του ανατρέπει όλες τις θετικές όψεις της κοινωνίας ,την ομορφιά ,την νεότητα, την αγάπη και τις τέχνες. Ο Αρης παρακινείται από τις Ερινύες (Furiae) των Ρωμαίων και αφήνει έρημη την Ευρώπη που παρουσιάζεται σαν χήρα που θρηνεί.
Οι θαμποί τόνοι του φωτός διακόπτονται από ξαφνικές λάμψεις, που τονίζουν με χρυσές αντανακλάσεις το δέρμα της θεάς και των ερωτιδέων. Με την πλάγια πρόσπτωση του φωτός που αλλού αραιώνει αλλού πυκνώνει ο ζωγράφος εισάγει την αίσθηση της κίνησης στη σύνθεση. Ο πίνακας από τους κληρονόμους του Σούτερμανς παραχωρήθηκε στο μεγάλο δούκα Φερντινάντο και σήμερα εκτίθεται στο Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία.
0 التعليقات:
إرسال تعليق