ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ (ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟ)
8o Δημοτικό σχολείο Κερατσινίου, σχολικό έτος 1942-43 τάξη Τετάρτη.
Βομβαρδισμοί, πεινά, κοινωνική διάλυση κ. λ. π.
Το σχολείο λειτουργούσε υποτυπωδώς, ανάμεσα στα διαλύματα των βομβαρδισμών, λίγο γραφή, ανάγνωση και αριθμητική.
Οι δάσκαλοι πεινασμένοι ήρωες και οι μαθητές είχαν ένα ισχυρό κίνητρο για να παρακολουθούν αυτό το λίγο σχολείο. Το συσσίτιο ένα πιάτο φαί από τον ‘’Ερυθρό Σταυρό’’ .
Δάσκαλος: τη πρώτη ώρα θα κάνουμε αριθμητική, σήκω Στυλιανέ και έλα στο πινάκα με το τετράδιο των ασκήσεων σου.
Μαθητής: με φοβισμένη φωνή και ντροπιασμένα, κύριε δάσκαλε δεν έχω τετράδιο.
Δάσκαλος: προσποιητά οργισμένος, και πως θα σου κάνω μάθημα χωρίς τετράδιο, δεν είναι κατάσταση αυτή.
Μαθητής: Κύριε δάσκαλε δεν έχω τετράδιο όμως το μάθημα το ξέρω.
Δάσκαλος: Γράψε μου στο πινάκα ένα πρόβλημα, με πρόσθεση αφαίρεση και πολλαπλασιασμό.
Μαθητής: (που ήταν part - time μικροπωλητής) χτες αγόρασα μια κουτά τσιγάρα 100τμχ προς 1000 δραχμές, τα πούλησα προς 13 δρχ το ένα τσιγάρο και μάζεψα 100Χ13=1300 και είχα προσωρινό κέρδος 300δρχ. και λέω προσωρινό επειδή όταν πήγα να αγοράσω μια άλλη κουτά, τα τσιγάρα είχαν ακριβύνει και τα αγόρασα 1150 δρχ τη κουτά, έτσι το καθαρό μου κέρδος είναι 1300-1150=150δρχ.
Ο δάσκαλος έμεινε έκπληκτος μπροστά σε αυτό το ψυχρό εμπορικό ισολογισμό της χθεσινής ημερήσιας δραστηριότητας του μαθητή του. Με δάκρυα στα μάτια μίλησε με θαυμασμό για το κουράγιο αυτών των παιδιών που προσπαθούσαν με πείσμα να επιβιώσουν , μέσα σε αυτές τη άγριες συνθήκες.
Επίλογος: ο συγκεκριμένος δάσκαλος παρά ήταν καλός για να κάνει το κορόιδο, μετά από λίγο εξαφανίστηκε, μάθαμε ότι βγήκε στην αντίσταση με το ΕΑΜ.
Υ.Γ. Όσο για τον τίτλο ‘χρονογράφημα αναδρομικό’, κάπου και σήμερα δεν είναι καθόλου αναδρομικό.
Στέλιος Βάρναλης
24/12/09
8o Δημοτικό σχολείο Κερατσινίου, σχολικό έτος 1942-43 τάξη Τετάρτη.
Βομβαρδισμοί, πεινά, κοινωνική διάλυση κ. λ. π.
Το σχολείο λειτουργούσε υποτυπωδώς, ανάμεσα στα διαλύματα των βομβαρδισμών, λίγο γραφή, ανάγνωση και αριθμητική.
Οι δάσκαλοι πεινασμένοι ήρωες και οι μαθητές είχαν ένα ισχυρό κίνητρο για να παρακολουθούν αυτό το λίγο σχολείο. Το συσσίτιο ένα πιάτο φαί από τον ‘’Ερυθρό Σταυρό’’ .
Δάσκαλος: τη πρώτη ώρα θα κάνουμε αριθμητική, σήκω Στυλιανέ και έλα στο πινάκα με το τετράδιο των ασκήσεων σου.
Μαθητής: με φοβισμένη φωνή και ντροπιασμένα, κύριε δάσκαλε δεν έχω τετράδιο.
Δάσκαλος: προσποιητά οργισμένος, και πως θα σου κάνω μάθημα χωρίς τετράδιο, δεν είναι κατάσταση αυτή.
Μαθητής: Κύριε δάσκαλε δεν έχω τετράδιο όμως το μάθημα το ξέρω.
Δάσκαλος: Γράψε μου στο πινάκα ένα πρόβλημα, με πρόσθεση αφαίρεση και πολλαπλασιασμό.
Μαθητής: (που ήταν part - time μικροπωλητής) χτες αγόρασα μια κουτά τσιγάρα 100τμχ προς 1000 δραχμές, τα πούλησα προς 13 δρχ το ένα τσιγάρο και μάζεψα 100Χ13=1300 και είχα προσωρινό κέρδος 300δρχ. και λέω προσωρινό επειδή όταν πήγα να αγοράσω μια άλλη κουτά, τα τσιγάρα είχαν ακριβύνει και τα αγόρασα 1150 δρχ τη κουτά, έτσι το καθαρό μου κέρδος είναι 1300-1150=150δρχ.
Ο δάσκαλος έμεινε έκπληκτος μπροστά σε αυτό το ψυχρό εμπορικό ισολογισμό της χθεσινής ημερήσιας δραστηριότητας του μαθητή του. Με δάκρυα στα μάτια μίλησε με θαυμασμό για το κουράγιο αυτών των παιδιών που προσπαθούσαν με πείσμα να επιβιώσουν , μέσα σε αυτές τη άγριες συνθήκες.
Επίλογος: ο συγκεκριμένος δάσκαλος παρά ήταν καλός για να κάνει το κορόιδο, μετά από λίγο εξαφανίστηκε, μάθαμε ότι βγήκε στην αντίσταση με το ΕΑΜ.
Υ.Γ. Όσο για τον τίτλο ‘χρονογράφημα αναδρομικό’, κάπου και σήμερα δεν είναι καθόλου αναδρομικό.
Στέλιος Βάρναλης
24/12/09
0 التعليقات:
إرسال تعليق