ΑΠΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ “Η ΟΙΜΩΓΗ”
Μετά την επιτυχημένη αναδρομική έκθεση του Γιάννη Στρατή, στην
Alex Marathianakis Down Town Art και τις εκθέσεις του στη Νέα Υόρκη, τα πρόσφατα έργα του τα οποία μας μεταφέρουν στην Άλωση της Κωνσταντινούπολης και στη Βυζαντινή πτώση θα παρουσιαστούν στο Corfu Palace.
Η Enigma Gallery (Λ. Κηφισίας 263 - Κηφισιά - 210 8085745)
http://www.enigmagallery.gr/ enigmart@otenet.gr
και η Ελένα Χειρδάρη σας προσκαλούν στα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής με τίτλο “Illusions”.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 3 Αυγούστου 2008 και ώρα 20:00 στον εκθεσιακό χώρο του Corfu Palace στη Κέρκυρα.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Αυγούστου 2008.
Στην εν λόγω έκθεση λαμβάνουν επιλεκτικά μέρος εννέα Έλληνες δημιουργοί και συνεργάτες της Enigma Gallery,
ο Δημήτρης Μυταράς, ο Λύσανδρος Μητσοτάκης, ο Γιώργος Σταθόπουλος, ο Γιάννης Κουτσούρης, ο Θεόδωρος Πανταλέων, η Μαρία Ζησιμοπούλου, ο Μανώλης Χάρος, ο Δημήτρης Μηλιώνης και ο Γιάννης Στρατής ,
παρουσιάζουν την τελευταία τους εικαστική κατάθεση, με τον ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο ο καθένας τους.
“Illusions”. . .
Μια εικαστική πρόταση πολυποίκιλη στη θεματογραφία της και παράλληλα αποδιδόμενη με γραφικά δοσμένους έντονους ρυθμούς από εξπρεσιονιστικά, σουρεαλιστικά και συμβολικά στοιχεία, τα οποία συνθέτουν σε συλλογικό επίπεδο την εκφραστική δύναμη σε κάθε μορφή της Τέχνης.
Έργα που πηγάζουν από έντονο εσωτερικό πάθος και χρώματα τα οποία αποπνέουν και ακουμπούν τις “Παραισθήσεις”, μέσα από την δυναμική γραφή αυτών των καταξιωμένων δημιουργών, για να αποδώσουν την καθαρή αλήθεια στο εικαστικό αποτέλεσμά της, σαγηνεύοντας έτσι ακόμη περισσότερο το μαγευτικό νησί των Φαιάκων.
Η λογοτέχνης Μαρία Τουτζιαράκη αναφέρει για τα έργα του καλλιτέχνη:
Από της Ανατολής τη σιωπή ακούγεται “Η Οιμωγή”.
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία στη μακραίωνη Ιστορία της αντιμετώπισε πολλούς εχθρούς. Αντιπροσωπευτικά ο ένας εχθρός ήταν το Γεράκι (κάστα Χριστιανών οι οποίοι αποποιήθηκαν το πνεύμα του Δυτικού Πολιτισμού και ασπάστηκαν στον Οθωμανισμό, όπου ήθελαν την πτώση της Αυτοκρατορίας) και ο άλλος εχθρός ήταν ο Σταυροφόρος (οι εκ των ένδον εχθροί, όντας Χριστιανοί ο οποίοι για αιώνες δήλωναν υποταγή στη Θρησκευτική και Πολιτική εξουσία του Βυζαντίου και οι οποίοι στη Σταυροφορία του 1204 κατόρθωσαν να λυγίσουν το Βυζάντιο). Δεν ήταν οι κυριότεροι λόγοι που έπεσε το Βυζάντιο. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία διατηρήθηκε επί Αιώνες και ανά τους Αιώνες. Όμως όταν έφτασε η στιγμή της πτώσης της, της Άλωσής της από αλλόθρησκους, από τα βάθη της Ανατολής ακούστηκε η Οιμωγή των Χριστιανών που έβαψαν την γη με το αίμα τους προσπαθώντας να την υπερασπιστούν.
Ο Γιάννης Στρατής μυσταγωγός ενός άλλου Πολιτισμού εντρύφησε στην Ιωνική κουλτούρα - από τα μικρά του χρόνια λόγω Μικρασιατικής καταγωγής - και εμπνέεται από τις παραδόσεις των τόπων αυτών.
Τα έργα που δημιούργησε το “Το Γεράκι”, “Ο Σταυροφόρος” και “Η Οιμωγή” είναι κατ’ επίφαση τρία έργα.
Στην ουσία πρόκειται για ένα έργο – μία τριλογία - του οποίου το θέμα είναι η Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Πώς οδηγήθηκε εκεί? Όχι πάντως από την λογική.
Η σύλληψη καθοδήγησε το χέρι του στην δημιουργία, βούτηξε στο ασυνείδητό του, ενώθηκε με το Σύμπαν, πρώτα είδε με τα μάτια της ψυχής του το θέμα και μετά με την όρασή του.
Το εικαστικό αποτέλεσμα της τριλογίας των έργων του αφήνει έκθαμβο και συγκλονίζει τον θεατή αφού στο “Γεράκι” και στον “Σταυροφόρο” όλα αποτυπώνονται με τέλεια αδαμάντινη καθαρότητα και λάμψη – το ασπρόμαυρο του θέματος δημιουργεί μία απόλυτη ελευθερία και επιθετικότητα στην εκτέλεση – για να φθάσει στην πορφυρή “Οιμωγή”, το αποκορύφωμα του Ανθρώπινου πόνου.
Ο οραματισμός προηγήθηκε του θέματος και αυτό είναι το χαρακτηριστικό του καλλιτέχνη, οδηγεί την ψυχή του έξω από τα πεπερασμένα στα άδυτα του συλλογικού ασυνειδήτου απ’ όπου συλλαμβάνει την έμπνευση”.
Η Δρ. Ιστορικός της Τέχνης Ντόρα Ηλιοπούλου Ρογκάν έχει αναφέρει:
(…) Αποκαλυπτικές ενδείξεις της υπέρτατης ενέργειας, κοντολογίς της «αλήθειας», οι μορφές αυτές δείχνουν ότι παρακολουθούν τα όσα συμβαίνουν αλλού, σε άλλα μήκη κύματος, ασύλληπτα από τις ανθρώπινες μας αισθήσεις.
(…)Μορφές αντιπροσωπευτικές ενός μικρόκοσμου, κατ’ εικόνα και ομοίωση του μακρόκοσμου, διαπερασμένες από το ρυθμό του σύμπαντος, μεταγγίζουν και σε εμάς πέρα από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, μια ουσιαστική , αντιδραστική σε κάθε περιγραφή υποβολή από αυτό καθεαυτό το σύμπαν, ή καλύτερα την ιδέα που είναι ενορχηστρωμένη σε αυτό.
Ιδέα που καθώς ενυπάρχει σε όλα δίχως εξαίρεση τα έργα του Στρατή, καταξιώνει το καθένα από αυτά σαν την υπέρτατη επαλήθευση του κατά Πλάτωνα ορισμού της αυθεντικής Τέχνης.
Διαπερασμένες ή καλύτερα ενσαρκωμένες μέσ’ από μιαν αυθεντική πνοή και χαρισματική ενέργεια, οι μορφές του Στρατή ενεργοποιούν μέσα μας πέρα από εικαστικές αισθητικές εντυπώσεις μεγάλες σε εμβέλεια ψυχικές εμπειρίες”.
Μετά την επιτυχημένη αναδρομική έκθεση του Γιάννη Στρατή, στην
Alex Marathianakis Down Town Art και τις εκθέσεις του στη Νέα Υόρκη, τα πρόσφατα έργα του τα οποία μας μεταφέρουν στην Άλωση της Κωνσταντινούπολης και στη Βυζαντινή πτώση θα παρουσιαστούν στο Corfu Palace.
Η Enigma Gallery (Λ. Κηφισίας 263 - Κηφισιά - 210 8085745)
http://www.enigmagallery.gr/ enigmart@otenet.gr
και η Ελένα Χειρδάρη σας προσκαλούν στα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής με τίτλο “Illusions”.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 3 Αυγούστου 2008 και ώρα 20:00 στον εκθεσιακό χώρο του Corfu Palace στη Κέρκυρα.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 10 Αυγούστου 2008.
Στην εν λόγω έκθεση λαμβάνουν επιλεκτικά μέρος εννέα Έλληνες δημιουργοί και συνεργάτες της Enigma Gallery,
ο Δημήτρης Μυταράς, ο Λύσανδρος Μητσοτάκης, ο Γιώργος Σταθόπουλος, ο Γιάννης Κουτσούρης, ο Θεόδωρος Πανταλέων, η Μαρία Ζησιμοπούλου, ο Μανώλης Χάρος, ο Δημήτρης Μηλιώνης και ο Γιάννης Στρατής ,
παρουσιάζουν την τελευταία τους εικαστική κατάθεση, με τον ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο ο καθένας τους.
“Illusions”. . .
Μια εικαστική πρόταση πολυποίκιλη στη θεματογραφία της και παράλληλα αποδιδόμενη με γραφικά δοσμένους έντονους ρυθμούς από εξπρεσιονιστικά, σουρεαλιστικά και συμβολικά στοιχεία, τα οποία συνθέτουν σε συλλογικό επίπεδο την εκφραστική δύναμη σε κάθε μορφή της Τέχνης.
Έργα που πηγάζουν από έντονο εσωτερικό πάθος και χρώματα τα οποία αποπνέουν και ακουμπούν τις “Παραισθήσεις”, μέσα από την δυναμική γραφή αυτών των καταξιωμένων δημιουργών, για να αποδώσουν την καθαρή αλήθεια στο εικαστικό αποτέλεσμά της, σαγηνεύοντας έτσι ακόμη περισσότερο το μαγευτικό νησί των Φαιάκων.
Η λογοτέχνης Μαρία Τουτζιαράκη αναφέρει για τα έργα του καλλιτέχνη:
Από της Ανατολής τη σιωπή ακούγεται “Η Οιμωγή”.
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία στη μακραίωνη Ιστορία της αντιμετώπισε πολλούς εχθρούς. Αντιπροσωπευτικά ο ένας εχθρός ήταν το Γεράκι (κάστα Χριστιανών οι οποίοι αποποιήθηκαν το πνεύμα του Δυτικού Πολιτισμού και ασπάστηκαν στον Οθωμανισμό, όπου ήθελαν την πτώση της Αυτοκρατορίας) και ο άλλος εχθρός ήταν ο Σταυροφόρος (οι εκ των ένδον εχθροί, όντας Χριστιανοί ο οποίοι για αιώνες δήλωναν υποταγή στη Θρησκευτική και Πολιτική εξουσία του Βυζαντίου και οι οποίοι στη Σταυροφορία του 1204 κατόρθωσαν να λυγίσουν το Βυζάντιο). Δεν ήταν οι κυριότεροι λόγοι που έπεσε το Βυζάντιο. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία διατηρήθηκε επί Αιώνες και ανά τους Αιώνες. Όμως όταν έφτασε η στιγμή της πτώσης της, της Άλωσής της από αλλόθρησκους, από τα βάθη της Ανατολής ακούστηκε η Οιμωγή των Χριστιανών που έβαψαν την γη με το αίμα τους προσπαθώντας να την υπερασπιστούν.
Ο Γιάννης Στρατής μυσταγωγός ενός άλλου Πολιτισμού εντρύφησε στην Ιωνική κουλτούρα - από τα μικρά του χρόνια λόγω Μικρασιατικής καταγωγής - και εμπνέεται από τις παραδόσεις των τόπων αυτών.
Τα έργα που δημιούργησε το “Το Γεράκι”, “Ο Σταυροφόρος” και “Η Οιμωγή” είναι κατ’ επίφαση τρία έργα.
Στην ουσία πρόκειται για ένα έργο – μία τριλογία - του οποίου το θέμα είναι η Άλωση της Κωνσταντινούπολης. Πώς οδηγήθηκε εκεί? Όχι πάντως από την λογική.
Η σύλληψη καθοδήγησε το χέρι του στην δημιουργία, βούτηξε στο ασυνείδητό του, ενώθηκε με το Σύμπαν, πρώτα είδε με τα μάτια της ψυχής του το θέμα και μετά με την όρασή του.
Το εικαστικό αποτέλεσμα της τριλογίας των έργων του αφήνει έκθαμβο και συγκλονίζει τον θεατή αφού στο “Γεράκι” και στον “Σταυροφόρο” όλα αποτυπώνονται με τέλεια αδαμάντινη καθαρότητα και λάμψη – το ασπρόμαυρο του θέματος δημιουργεί μία απόλυτη ελευθερία και επιθετικότητα στην εκτέλεση – για να φθάσει στην πορφυρή “Οιμωγή”, το αποκορύφωμα του Ανθρώπινου πόνου.
Ο οραματισμός προηγήθηκε του θέματος και αυτό είναι το χαρακτηριστικό του καλλιτέχνη, οδηγεί την ψυχή του έξω από τα πεπερασμένα στα άδυτα του συλλογικού ασυνειδήτου απ’ όπου συλλαμβάνει την έμπνευση”.
Η Δρ. Ιστορικός της Τέχνης Ντόρα Ηλιοπούλου Ρογκάν έχει αναφέρει:
(…) Αποκαλυπτικές ενδείξεις της υπέρτατης ενέργειας, κοντολογίς της «αλήθειας», οι μορφές αυτές δείχνουν ότι παρακολουθούν τα όσα συμβαίνουν αλλού, σε άλλα μήκη κύματος, ασύλληπτα από τις ανθρώπινες μας αισθήσεις.
(…)Μορφές αντιπροσωπευτικές ενός μικρόκοσμου, κατ’ εικόνα και ομοίωση του μακρόκοσμου, διαπερασμένες από το ρυθμό του σύμπαντος, μεταγγίζουν και σε εμάς πέρα από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, μια ουσιαστική , αντιδραστική σε κάθε περιγραφή υποβολή από αυτό καθεαυτό το σύμπαν, ή καλύτερα την ιδέα που είναι ενορχηστρωμένη σε αυτό.
Ιδέα που καθώς ενυπάρχει σε όλα δίχως εξαίρεση τα έργα του Στρατή, καταξιώνει το καθένα από αυτά σαν την υπέρτατη επαλήθευση του κατά Πλάτωνα ορισμού της αυθεντικής Τέχνης.
Διαπερασμένες ή καλύτερα ενσαρκωμένες μέσ’ από μιαν αυθεντική πνοή και χαρισματική ενέργεια, οι μορφές του Στρατή ενεργοποιούν μέσα μας πέρα από εικαστικές αισθητικές εντυπώσεις μεγάλες σε εμβέλεια ψυχικές εμπειρίες”.
0 التعليقات:
إرسال تعليق