Home » , , , » Αυτή η ΝΥΧΤΑ μένει,αιώνες παγωμένη...

Αυτή η ΝΥΧΤΑ μένει,αιώνες παγωμένη...

Είμαστε ότι μας μαθαίνουνε, ΜΜΕ και καναλάρχες.

Όλο και περισσότερος κόσμος στη χώρα μας αντιλαμβάνεται ότι το παιγνίδι της ενημέρωσης είναι στη δύναμη λίγων επιχειρηματιών που στρέφουν την προσοχή σε ανούσια κοκορομαχία του δικομματισμού, υποκουλτούρα και καλλιέργεια φοβικών συνδρόμων χρήσιμων για τις επιδιώξεις τους. Eτσι ελέγχουν ευκολότερα τους πολιτικούς τους πελάτες των «αυτοδύναμων» κυβερνήσεων για να εκπληρώνουν τα ποικίλης ύλης οικονομικά τους συμφέροντα.

Αρωγοί και χειραγωγοί των γραμμών τους εκατοντάδες δημοσιογράφοι λίγοι καλοπληρωμένοι και αυστηρά ιεραρχικά δομημένοι όχι με την ικανότητα ρεπορτάζ, ανάλυσης και ιδιαιτερότητας πένας αλλά με βάσει την δεκτικότητα και την δουλικότητα ελάχιστα προσόντα έξω από το καθηκοντολόγιο της ΕΣΗΕΑ.
Οι φωτεινές εξαιρέσεις δημοσιογράφων που αντιστέκονται επιβεβαιώνουν τον κανόνα για ένα κακοπληρωμένο στην πλειοψηφία περιβάλλον, με αστέρια και αντιπαλότητες σχεδόν κατινιές, παπαγαλίες, εκβιασμούς και λογής έμμεσες διαφημίσεις.
Το σύστημα των νταβατζήδων που περιέγραψε ο Καραμανλής και σε στιγμές επίπλευσης, στη κομματική του εξουσία άγγιξε ο Γ. Α. Παπανδρέου στα 5 χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ όχι μόνο δεν απεργοποιήθηκε αλλά αντίθετα ισχυροποιήθηκε προσφέροντάς τους περαιτέρω προνόμια. Περισσότερο σαν ένα οργανωμένο σύστημα που στηρίζει ολιγαρχικές επιλογές, με λίγες λαϊκίστικες κορώνες και χρήση των μηχανισμών εξουσίας για εκβιασμούς ακόμα και όταν πρόκειται να τους βγάλει ...άπλυτα-σκάνδαλα στη φόρα.
Έλεγχος εξουσίας και προώθηση λαικών συμφερόντων που έρχονται σε σύγκρουση με οικονομικά συμφέροντα, πιθανούς τροφοδότες διαφημιζόμενους θα το δούμε όλο και αραιότερα.
Βασικός μέτοχος
Μετά την κατάρρευση της σχετικής νομοθεσίας οι επιχειρηματίες μπορούν να χρησιμοποιούν την ισχύ των ζημιογόνων Μέσων Ενημέρωσης για να εξασφαλίζουν δουλειές από το Δημόσιο σε διάφορους τομείς της οικονομίας που ιδιωτικοποιούνται με συνοπτικές διαδικασίες. Δημόσια έργα, διόδια, ακτές και ΜΜΕ δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στους επιχειρηματίες που δεν έχουν πρόσβαση στο δημόσιο χρήμα και καλούνται να διατηρήσουν τα ΜΜΕ τους μόνο από τα έσοδα που έρχονται από τη διαφημιστική αγορά. (Παρόν)Ραδιοτηλεοπτικές άδειεςΟι νέοι επιχειρηματίες και φορείς αποκλείονται εμμέσως από την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών και των τηλεοπτικών σταθμών, αφού η νομοθεσία δίνει διαρκώς προβάδισμα, μέσω του κριτηρίου παλαιότητας, σε όσους έχουν χρόνια ημινόμιμης (με ευθύνη του κράτους) λειτουργίας. Στην περίπτωση του ραδιοφώνου οι τελευταίες άδειες έληξαν το 2006, ενώ οι πρώτες και τελευταίες αναλογικές τηλεοπτικές άδειες εκδόθηκαν το 1993 και το 1994. Έως και σήμερα ένας σταθμός, το Μακεδονία TV, εκπέμπει με το «εύρημα» της τεχνικής δικτύωσης σε όλη την Ελλάδα. Παρ' όλα αυτά οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας προσπαθούν να προσβάλουν την απόφαση για το τέλος χρήσης της συχνότητας (2% επί του τζίρου).Επί διακυβερνήσεως ΝΔ υπήρξαν πέντε παρατάσεις στο καθεστώς προσωρινής λειτουργίας των ραδιοτηλεοπτικών φορέων, χωρίς ποτέ να δοθούν οι άδειες Πολλοί εκτιμούν ότι ενόψει της μετάβασης στη ψηφιακή μετάδοση βαδίζουν στα τυφλά και από 1 Νοεμβρίου δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει.Συγκέντρωση ισχύος


1. Τηλεόραση - Οι επιχειρηματίες μπορούν να ελέγχουν απευθείας έναν γενικής και έναν ειδικής στόχευσης τηλεοπτικούς σταθμούς. Οι ιδιοκτήτες τους έχουν εθιστεί στη προνομιακή μεταχείριση του κράτους. Οι χρηματοδοτούμενες ζημιογόνοι επιχειρήσεις εξασφαλίζουν δάνεια που άλλοι δεν τολμούν να ονειρευτούν.- Κατά το στάδιο της μετάβασης στην ψηφιακή TV, οι προσωρινώς λειτουργούντες σταθμοί εθνικής εμβέλειας έχουν τη δυνατότητα -σε αντίθεση με τους άλλους περιφερειακούς και τοπικούς- να εκπέμψουν απευθείας, αποκτώντας και μια ψηφιακή θέση, παράλληλα με τις αναλογικές τους συχνότητες.

- Κατά το τελικό στάδιο της λειτουργίας της ψηφιακής TV οι σταθμοί εθνικής εμβέλειας, σε αντίθεση με όλους τους άλλους, θα μπορούν να χρησιμοποιούν δύο ψηφιακές θέσεις, δηλαδή ΜΙΣΗ ψηφιακή συχνότητα.
2. Ραδιόφωνο - Ένας επιχειρηματίας μπορεί, μέχρι και την έκδοση των ραδιοφωνικών σταθμών, να ελέγχει απευθείας μέχρι πέντε μουσικούς σταθμούς και έναν ενημερωτικό.
Οι ραδιοσυχνότητες στην περιφέρεια
έχουν ήδη χαρτογραφηθεί και νομοθετηθεί.Αθέμιτος ανταγωνισμόςΟι εφημερίδες επεκτείνονται σε μια προσπάθεια επιβίωσης σε άλλες αγορές, ασκώντας αθέμιτο ανταγωνισμό. Έχοντας ΦΠΑ 4,5% αντί 19% που έχουν οι ιδιοκτήτες DVD Club, πουλάνε κάθε βδομάδα ταινίες πρώτης επιλογής, στη συνολική τιμή των 4 ευρώ για το πλήρες πακέτο.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν διέκρινε με γνωμοδότησή της κάποιο ζήτημα. Εσχάτως οι εφημερίδες επεκτάθηκαν και στον χώρο των σχολικών βοηθημάτων και έχοντας πρόσβαση στην τηλεόραση μπορούν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους (π.χ. σχολικό βοήθημα και εφημερίδα) με έκπτωση 90%.
Επιτροπή Ανταγωνισμού
Η επιτροπή ασχολείται με τη μεταβίβαση του 66,6% του ραδιοτηλεοπτικού ομίλου Alpha στο RTL, αλλά και με θέματα που αφορούν τη μεταβίβαση του 33,3% των Τεχνικών Εκδόσεων στις Εκδόσεις Λυμπέρη, καθώς και την εξαγορά του 100% του Star από τη Star Επενδυτική. Ακόμη δεν είναι γνωστό αν ελήφθη απόφαση για την αγορά του 70% του «Πρώτου Θέματος» από τον Πήγασο. Έως και σήμερα όμως δεν έχει δημιουργηθεί το αρμόδιο τμήμα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως προβλέπει ο νόμος Ρουσόπουλου, που θα ασχολείται αποκλειστικά με τα ΜΜΕ.

Κρατική διαφήμιση:


Στην περίπτωση των εφημερίδων υπάρχει πλέον πιστοποιημένο σύστημα διανομής των διαφημίσεων.: Αλλο αν εφαρμόζεται με θρησκευτική ευλάβεια. Η κρατική διαφήμιση, δηλαδή το χρήμα των πολιτών, λειτουργεί ως προσωπικός μηχανισμός προβολής υπουργών και στελεχών των ΔΕΚΟ, χρηματοδοτώντας εφημερίδες με χαμηλή κυκλοφορία και εξασφαλίζοντας «ασυλία» το βράδυ στα παράθυρα της TV. Στην δε περίπτωση των δωρεάν εφημερίδων (αρκετά τα έσοδα από την ατέλεια χάρτου) διανέμονται χρήματα στην κρατική διαφήμιση χωρίς να υπάρχει πιστοποιημένη κυκλοφορία, όπως ζητάει ο νόμος. Όσο για τις εφημερίδες ,ακόμη προσπαθώ να καταλάβω γιατί έχουν ατέλεια χάρτου , και στις σελίδες με τις διαφημίσεις.
Ισολογισμοί:
Η διάταξη που υποχρεώνει τις εταιρείες να δημοσιεύουν υποχρεωτικά τους ισολογισμούς τους στις εφημερίδες, δημιούργησε μια σειρά από ανύπαρκτα, επί της ουσίας φύλλα, που δεν τηρούν την εργατική νομοθεσία. Οι μεγάλοι εκδότες θέλουν πάση θυσία να αλλάξουν αυτό το καθεστώς.


Φοροαπαλλαγές

• Ειδικός φόρος τηλεόρασης: Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ κατήργησαν τον φόρο τηλεόρασης (30%). Από αυτήν τη σταδιακή κατάργηση, μόνο για το 2007 μπήκαν στα ταμεία των καναλιών, και όχι του Δημοσίου, περίπου 70 εκατ. ευρώ.




• Μαύρο χρήμα: Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ μπορούν να διαθέτουν χωρίς παραστατικά χρήματα ως και το 2% του τζίρου τους σε στελέχη και άλλους ενδιαφερόμενους. Το καθεστώς αυτό, που καθιερώθηκε το 1994 με τον νόμο για τη φορολογία εισοδήματος, λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2008.

Αγγελιόσημο - ασφαλιστικά

• Οι εκδότες των εφημερίδων δεν πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές για το διοικητικό και συντακτικό προσωπικό τους. Αιτία γι' αυτό είναι το περίφημο αγγελιόσημο και το σκάνδαλο είναι πως πολλοί εκδότες παρακρατούν τις εισφορές των εργαζομένων και δεν τις αποδίδουν στα Ταμεία.


• Οι ιδιοκτήτες των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ πληρώνουν κατά ένα μέρος (3%) ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζομένους τους. Ο μεγαλύτερος ριγμένος είναι το ΙΚΑ Το ύψος των εισφορών που αρνούνται να καταβάλουν 100 ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί ανέρχεται στα 22 εκατ. Ευρώ. Επίσης 7 εφημερίδες οφείλουν πάνω από 7 εκατ. Ευρώ.

Τα γραφήματα χρεών προς το ΙΚΑ είναι από
άρθρο της Χριστίνας Κοψίνη στην Καθημερινή.
• Μέχρι πρότινος δεν είχαν τη δυνατότητα όλοι οι εργαζόμενοι (π.χ. Τεχνικοί) να μετέχουν στο ΤΣΠΕΑΘ. Ο νέος νόμος δίνει αυτήν τη δυνατότητα.


1. Όλοι οι πολίτες πληρώνουν το ανταποδοτικό τέλος. Το ζήτημα είναι η διαχείρισή του με διαφάνεια, όπως ορίζει η νομοθεσία της ευρωπαϊκής ένωσης. Η ΕΙΤΗΣΕΕ έχει προσφύγει εναντίον της ΕΡΤ για τη χρησιμοποίησή του στην εξασφάλιση δικαιωμάτων από ποδοσφαιρικούς αγώνες. Επίσης, μέρος του ανταποδοτικού τέλους (15% επί του ετήσιου τέλους) προορίζεται, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για τη θυγατρική εταιρεία της ΕΡΤ.


2. Οι πολίτες μέσα από τους λογαριασμούς καταβάλλουν δημοτικά τέλη, μέρος των οποίων κατευθύνεται για τη λειτουργία των ραδιοφωνικών σταθμών.


«Το πάρτι τελείωσε». Αυτές οι τρεις λέξεις έχουν ακουστεί τις τελευταίες εβδομάδες σχεδόν σε όλες τις γλώσσες του κόσμου με το ίδιο κατηγορηματικό ύφος. Στην Ελλάδα στο άκουσμα αυτής της φράσης έχουν τρομάξει αρκετοί επιχειρηματίες, οι οποίοι βλέπουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες της οικονομίας να συρρικνώνονται και τον σχεδιασμό τους για το μέλλον να τινάζεται στον αέρα. Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που δεν αγχώθηκαν καθόλου. Οι περισσότεροι εξ αυτών εντοπίζονται σ’ ένα χώρο: τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Οι ιδιοκτήτες τους έχουν εθιστεί στην προνομιακή μεταχείριση από το κράτος, το οποίο χωρίς κριτήριο μοιράζει παχυλή διαφήμιση και άλλες διευκολύνσεις. Πρόκειται για επιχειρήσεις οι οποίες φοροδιαφεύγουν, χρωστούν δεκάδες εκατομμύρια στις ελλειμματικές ΔΕΚΟ και κατά κανόνα δεν πληρώνουν τις απαιτούμενες εισφορές στα ασφαλιστικά Ταμεία. Οι ίδιες επιχειρήσεις επιτυγχάνουν την άντληση δανείων, τα οποία οι τράπεζες διαπραγματεύονται υπό όρους που επιχειρηματίες άλλων κλάδων δεν θα τολμούσαν ούτε να ονειρευτούν.
Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα τα ΜΜΕ να λειτουργούν σ’ ένα κλουβί προστασίας από τον πραγματικό ανταγωνισμό, παρά το γεγονός ότι πιέζουν ποικιλοτρόπως την πολιτική εξουσία προκειμένου να εξασφαλίσουν ζεστό κρατικό χρήμα. Όλη αυτήν την εκρηκτική κατάσταση κληρονομεί ο υπουργός Εσωτερικών κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες του παραιτηθέντος κ. Θεόδωρου Ρουσόπουλου.


Τα περισσότερα στοιχεία αυτού του άρθρου είναι
μέρος αρθρογραφίας από το Παρόν της Κυριακής 19-10-2008 και της Καθημερινής της 26-10-2008.

Σχετικά άρθρα


Share this article :

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Labels

أحدث المواضيع

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2013. Entries General - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger